
Voor collega-schilders is het smullen geblazen. Hard en glossy, mat en stroef, alle registers worden aangeboord. Zulk heerlijk maakwerk op mega-formaat. De doeken kunnen met gemak de concurrentie aan met metro-reclameposters, en daar verwijzen ze soms ook naar. Het vertrekpunt van zijn doeken zijn namelijk vaak fragmenten van reclamebeelden, verpakkingen en vlaggen. Geabstraheerd en ontdaan van typografie. Opnieuw speels geordend en geplaatst in een dwingend en spannend totaal. Zodat je nog net een hint krijgt over de herkomst van sommige stukken. Marlboro meets Rene Daniels. Bij sommige doeken is het alsof een gigantische monitor op tilt gaat met eindeloze reeksen pop-up schermen.
Ronald de Bloeme woont en werkt nu al zo’n 12 jaar in Berlijn en is bezig met een mooie internationale opmars. In 2009 organiseerde het Stedelijk Museum in Schiedam een solotentoonstelling getiteld: Piracy. En afgelopen jaar verscheen er een mooie catalogus Speisereste Kategorie 3 bij DISTANZ Verlag voor € 39,90.
Graag vragen wij je aandacht voor een super sympathieke editie van De Bloeme, voor een echte meeneemprijs. De Bloeme:
“Het is een typisch werk van mij waaruit het beeld ontstaan is uit verschillende reclame- of verpakkingsmaterialen. Deze zijn vooraf op de computer ingescand en bewerkt. Deze specifieke druk bestaat uit een “collage” van drie onderdelen, een foto van een auto reclame (onderste deel), de (papier) scheur in het midden is ook van een reclame en het laatste zwart met de blauwe lijnen boven is een stuk van een verpakking waarbij de tekst door balken is “vervangen” (censuur). Het gedeelte van de blauwe balken is de zeefdruk (met hoogglanslak) en ligt dus als het ware op de print.“
Voor € 100 kun je dit natuurlijk niet aan je voorbij laten gaan. Wat jou?
Bestel het werk hier bij ons op We Like Art.